.

.

söndag 9 december 2012

Andra Advent

Hoppas att ni alla har haft en skön andra advent!!! Än har inte julstressen slagit till här i huset, jag har gått och pyntat lite = flyttat runt på sakerna från rum till rum :) det känns kanske igen, haha!!! Varit ute och gått i det fina vädret, fotat lite och fikat lite. Och pyssla lite förstås ;)

Inspirerad av Sofia som gör så fina vintageskridskor så satte jag igång med det här paret, lite vintriga blev dom så att man kan ha dom efter jul också.

Den här brickan skulle jag ha med i förra inlägget, men så googlade jag på by Nature, och just det, det fanns ju redan så då fick det bli ett tillägg högst upp, vintage.

Låter ju ganska bra, kanske ska "boka" det varumärket haha!!! Hoppas att det nu inte finns, men jag hittade inget iallafall, kan ju va väldigt känsligt sånt där.

Fick en tidig julklapp utav en av mina systrar, fina granar som hon gjort själv, utsågade i mdf och målade vitt och med tags på.


Vi bakade pepparkakor i veckan och jag hade sett i nån tidning att det är poppis att stämpla på kakorna, så det var ju tvunget att testas ;)


Det var riktigt skoj och väldigt lätt. Ifall nån undrar varför det står 25 på en del så fyller dottern år då, och det är ju en viktig dag ;)

 
Och riktigt goda blev dom :)
Skön vecka på er!!!

Kram Maria

8 kommentarer:

Anneli sa...

Brickan var ju fantastiskt fin!
Namnet låter också bra............

Vad är det för slags stämpel du använt till pepparkakorna?

Ha en forsatt fin kväll,
Kram Anneli

Melody and M.E sa...

Roligt att få se även andra ljuset tänt! Lovar att du ska få något annat än en rostig skurvmejsel! Förresten har nog inte husse någon sådan.
Nu får du nog göra ett inlägg och visa upp dina stämplar som vi är nyfikna på!
Puss från Melody
Matte hälsar

Annes vita rum sa...

Mysiga "vintriga" saker:) och pepparkakorna såg för härliga ut.Kul med stämpeln,har inte sett det förut. Önskar dig en fin kväll...kram

Karin sa...

Hejsan i adventsstöket! Vilka fina pepparkakor och vad kul med siffror på :) Ha en bra adventskväll, Karin

gun sa...

Brickan var fin... Du är duktig på att hitta på.
Men vad är det för stämpel du använt på pepparkakorna?
Tänk vad åren går och tösen är stor nu..
kram gun

Vi i Villa Ville kulla sa...

Åååå va mycket roligt du hade härinne :):) hit tittar jag in fler ggr !!!
Ha en härlig Måndag:):)
Lotta

Marie maräng sa...

Så fina saker du pysslat till... gillar verkligen skridskorna :)

Stämplade pepparkakor har jag inte sett förrut.. fina!

Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Den blev ju jättefin brickan
ja det där med att flytta runt känner man ju igen
kram Rosa