.

.

lördag 23 februari 2013

Go`Lördag på er!!!


Så var sportlovsveckan slut och så mycket sportande blev det väl inte, förutom i måndags då var syster E, systersonen O och jag i Gamleby och åkte skridskor på bandybanan, kanon fin is. Vi var nästan ensamma där så vi undrade vart alla sportlovslediga barn var nånstans, men dom har väl sovlov istället precis som dottern i det här huset ;) Sen hann vi ju med ett par loppisar också innan vi åkte hem, det var lockbetet för att moster skulle följa med och åka skridskor haha!!!
Annars har det inte pysslats så mycket men ett litet projekt har det blivit. Såg på styleroom en tjej som hade målat på böcker och det blev så snyggt, men det blev inte lika snyggt när jag försökte.

Den här blev ju okej men de andra har jag inte ens fotat.


Så istället gjorde jag servettdecoupage på dom, inte för jag vet vad jag ska göra med dom, men de kan ju få stå på nån hylla kanske.


En kaffefilterhållare är vad som har blivit klart den här veckan, rosig och lantlig.
Gjorde ju lite fynd i måndags i "Bynn", den här damen kunde jag inte motstå!!! Stor och tung är hon, tänkte först att jag skulle ha henne ute i sommar men hon får nog stå inne i ett fönster istället. Vet inte om det är en blomkruka eller en vas, får se vad som hamnar däri.

Den här söta såsbyttan hittade jag också.

Vi har haft en grå och kall dag idag men faktiskt så hade vi sol både i går och i förrgår, härligt!!! Tänk att man kan bli så glad av att se blå himmel :)
Ikväll blir det grillat igen och ett glas rött eller två ;) och sen blir det Melodifestival.

Önskar alla en mysig lördagskväll!!!

Kram Maria 

12 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Hm... är såsbyttan till salu så är jag spekulant direkt!
Önskar er en trevlig grillkväll!
Här blir det också Melodifestival eller kanske
Melody festival!

Annes vita rum sa...

Såsbyttan var jättefin! och boken behöver du inte skämmas för:) kul ide:)
Här blir det mellis i kväll med,meen hur bra eller dåligt kan det bli:)
önskar dig en fin lördagskväll..kramiz

Rosa i huset i vitt sa...

Men så fina böckerna blev ..
ha en trevlig helg
kram Rosa

Anneli sa...

Tyckte din målade bok blev jättesnygg.
Ikväll blir det givetvis mello här också, finns nog inget annat att se.

Fin kväll,
Kram Anneli

Unknown sa...

Fick du tag i lådor så de räckte nu:)?
Ska bli kul med en fika på stan framöver.
Så bynn fick osäkert besök av er.
Vi brukar gå på loppiserna som ligger vid torget bredvid restaurangen och det som ligger i möbelaffären i backen vid bron.
Kramen gun

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej!
Hittade hit via Melody's blogg och här var det inspirerande och roligt. Jag tycker dina böcker blev väldigt fina och jag gillade dem med decoupage på, sååå snyggt! Så mycket fint du har i butiken. Såg på en bild en brun apoteksflaska/burk som jag blev intresserad av, men du kanske redan har sålt den på Tradera eller i butiken?

Ha en fin söndag!
Kram,
Regina

Marie maräng sa...

Böckerna blev ju jättefina.. vad duktig du är!

Såskoppen var ett kanonfint fynd!

Önskar dig en fin söndag!
Kram Marie

Sofia sa...

Halloj!
Vi var där i Fredags.... Ja, alltså på isbanan i Gamleby...=)
Det var ju synd att vi inte var samtidigt... då hade vi kunnat tjattra lite...=)
Kram kram Sofia

Sofia sa...

He he he.... så du mötte min granne!!! Världen är bra liten va?
Hon ringde och hojtade om påskäggen.... undrade om jag ville ha! Snällt va?
Ja, visst är det underbart ute i dag... har äntligen plockat bort julen i butiken! =)
Kram kram
Sofia

Marie maräng sa...

Tittar in för att önska dig en fin namnsdag!
Kram Marie

Karin sa...

GRATTIS på namnsdagen, hoppas att du har fått dig en liten tårtbit idag. Ha det bra Karin

katha´s kortmakeri sa...

Mello här oxå... Så fina böckerna blev...
Ha en fin kväll!
Kram Katha