.

.

tisdag 23 april 2013

Isen äntligen borta!!!

Äntligen så har isen försvunnit och nästan all snö :) och blommorna kommer som raketer ur jorden, härligt!!! Veckan har som vanligt rusat förbi och snart den här också. Solen har visat sej nästan varje dag och det gör ju onekligen livet lite roligare :)
Har som vanligt farit omkring på min cykel på mina "inköpsrundor". Det här bordet hittade jag förra veckan, ett litet lagom stort klaffbord, och vitmålat är det också!!! Nej, jag tog det inte på cykeln ;)



Och så har vi varit och plockat ur farfars gård som nu ska säljas. Isen har försenat allting för oss men i söndags var det dags. Så systrarna Rost & Skrot hade ett eldorado den dan kan jag lova, mycket härligt skrot fanns det!!! men i våra ögon är det ju guld ;)


Kaos eller?
Det här är lite av det som fanns i uthusen......

......vilket bara är en bråkdel, så det lär bli många turer......

.........och här är stommarna till ett par flygplansvingar som pappa byggde i sin ungdom, så i sommar ska barnbarnen bygga ihop hans flygplan så dom lär ju vara sysselsatta. Det saknas visst en motor och det ska vi nog vara tacksamma för.....

.......gammal plåtburk......

.........en riktigt retro tapet, inne i ett skåp i köket.


Den här hjälmen platsar väl inte under rost o skrot, men den är ju skapligt häftig!!! Två stycken fanns det, och det är gamla brandmanshjälmar. Tyvärr är märket borta som har suttit fram. 




Vi hade en riktig solig och härlig dag som tur var och på fredag åker systrarna Rost & Skrot ut igen, då kommer faster med ut också. Ska försöka komma ihåg att ta med mej kameran den här gången, tog de här bilderna med mobilen. Som ni förstår så har vi lite att plocka med.
Fortsättning följer.....

Ha en bra vecka!!!

Kram Maria



6 kommentarer:

Anneli sa...

Ha...ha..........
Märker att du och jag har ägnat oss åt samma sysselsättning!
Men såååå mycket "fint skrot" man kan hitta i uthus och garage.
Men jobbigt är det............

Kram Anneli

Marie maräng sa...

Men oj vilken härlig skatt ni går igenom! Hjälmen är verkligen kanon läcker :)

Väntar med spänning på fortsättningen ;)

Ha det gott!
Kram Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Det var inte lite fina grejor det..
kram Rosa

Melody and M.E sa...

Vilken guldgruva det måste vara för dig! Det gäller väl att systrarna inte vill ha samma saker eller är ni duktiga på lösa sådant?
Misstänker att jag måste ta mig en titt i det Vita Rummet när jag kommer till Västervik!
Kram från
Melodys matte

Marie maräng sa...

Tittar in för att önska dig en fin helg!

Kram Marie

Unknown sa...

Vad mycke grejer!!!
Blir det att fira Valborg på ön?
Önskar er en trevlig Valborg.
Kram gun