.

.

fredag 29 november 2013

Ännu fler adventsljusstakar



Ja här tillverkas det adventsljusstakar på löpande band ;) Det målas och slipas, textas och piffas. Jag måste erkänna att jag älskar mitt jobb :) Tänk att få göra det man tycker är roligt hela tiden och slippa gå till ett jobb som man tycker är urtråkigt. 


Det här var från början i mörkt trä. Den köpte jag på auktion i somras ihop med en massa andra ljusstakar, och folk skakade på huvudet och undrade om jag skulle börja julpynta redan. 


Den här modellen hittar man ofta på loppisar och då i mörkt trä. Här har jag skruvar i små öglor och hängt i siffror som jag gjort av ståltråd, lite sneda och buckliga blev de visst.


Bara en till!!! 


Här har det blivit stämplade siffror.



Och kolla!!! den är klar!!! projektet från förra inlägget ;) 


Adventsljusstake i golvmodell, storlek stor!!!


Här kommer en golvljusstake till!!!


Nu var det ju så att ljuset som jag satte i var ett adventsljus med siffror på, men inte tänkte jag på att kolla så att siffrorna kom med på bild, suck!








Idag ska det bli adventspyntat här i hemmet. Gardiner ska bytas och stjärnorna ska upp, men det där med fönsterputsning, det får bli insidan bara, i år igen :) det är alldeles för blåsigt och kallt, burr. Kan nog hitta hundra skäl till att inte putsa fönster, haha!!! 

Önskar er alla en riktigt mysig första advent!!!
Kram Maria

7 kommentarer:

Sofia sa...

Åh va många fina... =)
Jag gillar nr 3 allra bäst!
Kram på dig och ha nu en mysig
advent!
Sofia

Unknown sa...

Kul att se dig här ute igen:).
Men du..... var har du din advent ljusstake i meckarlådan?????
Mycket mysigt som du visar här.
Även jag har fått upp mina ljusstakar och stjärnan. Lyser så vackert nu i fönstret när mörkret har kommit.
Önskar dig en trevlig advent.
Kram gun

Anneli sa...

Vilka fina ljusstakar.............allihop!
Så bra att kunna återanvända de gamla, de blir ju som nya när du piffat dem.
Duktig du är!

En fin helg till dig,
Kram Anneli

Karin sa...

Hallå i stugan!
En riktigt fin adventshelg till er alla från oss alla :)

Melody and M.E sa...

Jag saknar också verktygslådan, hoppas den dyker upp även i år!
jag hann inte komma och shoppa hos dig den här gången, men nästa gång vi kommer då har vi en tom lägenhet så då blir det nog en rejäl genomgång av ditt lager!
Önskar Er en riktigt fin helg!
Kram M.E

Marie maräng sa...

Oj... vad flitig du är och fixar så många fina ljusstakar!

Önskar dig en fin vecka!
Kram Marie

Mycket annat & lite betong sa...

Vad kul!
Jag håller också på och målar om gamla ljusstakar. Så snygga du har gjort.

Kram Agneta