.

.

måndag 11 juni 2012

Hej alla!!

I helgen har det verkligen målats vitt,vitt och åter vitt, och fint blev det. Vi har varit ute i stugan i helgen igen och fixat och städat lite inför midsommar. Målningsprojektet den här helgen var "Sjöbodsalen" som skulle bli vitmålad. Vi är väldigt nöjda med resultatet, det blev ju så mycket ljusare och fräschare.


Så  här såg det ut förra året.

Och så här blev det med massor av vit färg.

Även bordsskivorna blev målade, det ingick inte i dagsverket men vi fick så pass mycket färg över så det räckte till dom också. Först målade vi med pensel sen rollades färgen jämnt över skivorna, blev superbra :)

Sittbänkarna klädde vi om med en ljusare vaxduk. Vi hann att piffa lite men färgen på bordsskivorna behöver få torka till ordentligt.
Så nu kan det få bli midsommar igen!!!




Jag har även målat lite mindre saker ur min "att måla hög".


Den här brickan hittade jag på loppis för ett par veckor sen, nu är den vit och fin :)

Servettdecopague av en Sagen servett, och text med hjälp av en schablon. Har slipat lite lätt på texten så den blir lite suddig.

Här kommer en vit "hög".

Vitmålade lampfötter och skärmar med servettdecopague.

Kommer ni ihåg den knalloranga förbandslådan i ett tidigare inlägg? Nu är den vit men det gick åt att måla många lager. När jag skulle försöka få fram texten, förbandslåda, så kom det ju fram lite bokstäver till. Det blev ju inte så snyggt i färgskarven så det fick bli lite servettdecopague här också. 

Haha!! Man kan måla på allt!!! Och allt finns till försäljning i min butik.

Vi kan ju alltid önska oss en solig vecka!!! men hör på väderflickan att det ska bli lite varmare iallafall, alltid något ;) Det skulle ju inte va så fel med lite sol på fredag, då är det skolavslutning här i stan.

Ha det gott!!!

Kram Maria

6 kommentarer:

Annes vita rum sa...

Vilken underbar sjöbod att vistas i... kan tro det blir midsommarmaten som dukas upp där inne, såå mysigt!
ha en fin dag..kram/Anne

Sofia sa...

Hallå!
Så fint det blev i sjöbodsalen!!! Tänk vad lite ( eller mycke´) vit färg kan göra... Mycket annat fint fixat också! Gillar hornen....
Kram kram
Sofia

Rosa i huset i vitt sa...

Så fint det blev och allt det andra är ju också fint. gillar korgen

Kram Rosa

Marie maräng sa...

Vilken härlig sjöbod... Verkligen fint! Det är första gången jag tittar in till dig. Så jag lägger till mig som följare så jag kan hitta tillbaka ;)

Ha en skön helg!
Kram Marie

Marie maräng sa...

TACK! för din gulliga kommentar hos mig. Du gjorde mig väldigt glad :)

Önskar dig en god start på den nya veckan.

Kram Marie

Sofia sa...

Hej igen!
Jaaaa, ta bussen och kom hit! Det hade verkligen varit roligt! Kul att få visa allt på "riktigt"...
Kram Kram
Sofia