.

.

fredag 14 december 2012

Snart tänds det tredje ljuset


Jaha så var det fredag och helg igen!!! Bromsa tiden!!! Ja, så här mellan advent och jul skulle jag vilja stoppa tiden då är det som mysigast tycker jag. Man tror fortfarande att man har saker och ting under kontroll :)
I veckan hände nåt skoj!!! Det kom ett paket med posten från Melody, den söta hunden som har egen blogg, jag hade vunnit första pris i mest orginella adventsljusstake, Tack!!! 

Jag fick den här ängel girlangen och den passar ju helt perfekt hos oss, eller mej ;)

Den får hänga på speglen ett tag, tror jag ska hänga den i granen.
Kommer ni ihåg den här krubban?

Nu ser den ut såhär.

Jag limmade fast grå filt men det blev inte bra så jag målade över den med vit färg och det blev väl sådär, men bättre än det grå iallafall.

Det har blivit en ljusstake till, lite sent kanske men den får jag väl spara till nästa år :)




De här tagsen gjorde jag förra året men blev inte nöjd med dom, tyckte det blev för skarp kant mellan bild och tags, så nu har jag limmat glitterlim runt bilderna och vips så blev jag nöjd ;)
Några undrade vad det var för stämplar jag hade använt till pepparkakorna, så här ser de ut finns att köpa i hobbyaffärer. De jag såg i tidningen var nog speciellt gjorda för kakor, de var i plast och plattare.

Vi har väldigt kallt här idag, både ute och inne. Strömmen gick i morse och sen dess så har vi ingen värme och inget varmvatten så nu börjar det kännas lite huttrigt. Som tur är så kom elen tillbaka fort, så nu ska jag dra fram dammsugaren och städa mej varm :)

Hoppas ni alla får en mysig tredje advent!!!

Kram Maria

13 kommentarer:

Marie maräng sa...

Grattis till vinsten... jättegullig!

Vad fin krubban blev :)

Önskar dig en fin 3:e advent!
Kram Marie

Anneli sa...

Superfint du gjort julkrubban.

Kallt här med.........17 grader kallt imorse.
Som tur är har vi både ström och varmvatten!

skön helg,
Kram Anneli

Melody and M.E sa...

Det var väl kul att vinna pris i en tävling som du inte ens visste att du deltog i!
Ha en skön helg och hoppas att ni får lite varmare.
Här har vi haft nollgradigt idag och sol!
Hälsningar till er alla från Melody med familj

gun sa...

Grattis rill vinsten. Ja här var det kallt med. Men inget ström avbrott. Åker ni ut något till Vinö nu i kylan?
Önskar er alla tre en trevlig tredje advent.
Kram gun

katha´s kortmakeri sa...

Grattis till vinsten! Din "låda" är underbart!
Ha de gott!
Kram Katha

Annes vita rum sa...

Grattis till din vinst,den blir nog jättefin i granen,hänger fint på spegeln oxå:) önskar dig en fin lördag..Stressa lugnt:)

Rosa i huset i vitt sa...

Grattis till vinsten .. .ursnygg adventsstake du har gjort
ha en bra advent
kram Rosa

lotta sa...

Jättefina änglar du har fått och dina tags var ju toppenfina!! ha en fin tredje advent! Kram Lotta

Unknown sa...

Jättefin vinst du vann och så härlig adventsljusstaken blev, jättesmart ide att använda sig av papper runt stakarna;)

Önskar dig en härlig kväll
KRam
Annie

gun sa...

Hej igen,
Nej jag inte lagt ut några bilder på köket ännu. Men det kommer. Vill bara få tag på handtagen.
Önskar dig en fortsatt trevlig kväll.
Kram gun

Titti sa...

Jättefin julkrubba. Här njuter vi för fullt om dagarna med att lära känna vår lille kille. Passar på att önska dig en riktigt fin jul. Kram Titti

Sofia sa...

Hallå Pyssel-Maria!
Önskar dig och familjen
en riktigt GOD JUL!!!!
Kram Sofia

gun sa...

Kul att du gillade mitt kök. Jag är super nöjd:).
Önskar er alla tre en
God Jul
gratta dottern från mig
(25/12)?
Kram gun