.

.

onsdag 19 juni 2013

Kalastider!!!

Oj, oj vad tiden går, och kalasen har avlöst varandra. Först dotterns skolavslutning sen hennes kusins student och på lördagen hade vi karneval här i stan och till sist svärmors 75-års kalas. Gissa om det sitter åt i midjan ;) Men jag har faktiskt varit duktig och varit ute och promenerat nästan varje dag!!! Bara man kommer igång så går det ju riktigt bra. 

Den här veckan har solen visat sig väldigt mycket, jag har faktiskt badat!!! Två gånger!!! Kallt? Nja, det var faktiskt 19 grader i vattnet men visst det blev ju inte mycket till simning precis mest kärringdopp :) 



 Har hittat lite grejer som går i blått den här gången. En härlig plåtburk i våningar.


Söta små porslinsburkar med teaklock.


Har målat ett tvättbräda till och den här gången blev texten i blått.


Hittade tre fågeltavlor sist det var loppis på torget, jag har tagit ur bilderna ur ramarna och skurit bort de färgade partierna runt om och hängt upp dom i gamla byxgalgar.


Två maffiga ljusstakar.


Har börjat få ihop några saker till min "retrohörna", men det blir nog mera så småningom.






Här kommer två av de senaste auktionsfynden. Tänk så lätt det är att bara sitta hemma i soffan och buda hem det ena efter det andra, visst allt vinner jag ju inte och tur är väl det :)



Den här kunde jag inte låta bli att buda på. Men 
den får ligga till dej lite, måste hitta ett lampfäste eller lampfot som passar.


Här är en av fyra ryamattor som jag också budade hem, tycker den är så läcker men det tycker inte resten av familjen ;) Konstigt.........

Ja då var det inte långt kvar till nästa mathelg :) inte nog med att det är midsommar, på midsommardagen firar mina föräldrar 50-årig bröllopsdag så då smäller champagnekorkarna igen ;) Hoppas bara att vi kan slippa regn, för nu hör jag hur det smattrar det mot altantaket. Bättre det kommer nu än i helgen!!!

Ha en skön midsommar alla!!!
Kram!!! Maria

6 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Visst är det härligt med många fester på rad! Och 50- årig bröllopsdag det är något att fira det!
Önskar er alla en riktigt skön midsommar och hoppas på mycket sol!
Just nu mullrar åskan här, men i morgon ska vi kunna få 30 grader varmt enligt rapporten från SMHI. Svårt att tro på just nu!
Kram Melodys matte

Unknown sa...

Vad mycket fint du visar...
Jojo du kan kalasa du!!
Tråkigt med regnet som kom nu ikväll.
Har badat ikväll igen(före regnet). Skönt var det i vattnet.
Trevlig midsommar på er alla. Blir det ön?
Kram gun

Marie maräng sa...

Oj så mycket fint!
Önskar dig en härlig midsommarhelg!
Kram Marie

Sofia sa...

Kärringadopp.... det blir det oftast för mig! =) Du är tuff du!
Ha nu en härlig Midsommar och kalasa på!
Kram Sofia

Rosa i huset i vitt sa...

Ha en härlig Midsommar
kram Rosa

Agnetha sa...

Kikar in och önskar dig en fortsatt trevlig midsommar!
Kram Agnetha