.

.

måndag 18 juni 2012

Hej på er!!!

Här har det regnat och blåst nästan varje dag, det känns som det i allafall. Fast idag kunde jag sitta ute och fika när jag kom hem från jobbet, det var varmt och soligt nästan hela tiden. Av nån konstig anledning så försvinner solen och det blir mulet när klockan blivit två och jag har slutat jobba, konstigt :) Nu är det bara två veckor kvar till ledigheten, helt underbart, jag bara längtar!!!

Äntligen har vi städat och gjort fint på vår altan Det är så lyxigt att ha tak över huvudet när det regnar och det gör det ju ofta.

Det ser nog nästan likadant ut som förra året.

Här hamnade min favoritlåda!!!

Den här klockan hittade jag på Netto, brukar hitta lite roliga grejer där ibland. Den står bara lutad på träkanten, kanske det kan komma upp en spik nångång ;)

Jaa, vart är den??? Sommaren???

Jag har inte hunnit måla och pyssla så mycket den här veckan, bara ett par saker. Och inte har jag varit på ett enda loppis, det känns!!!! har sån abstinens så ni anar inte haha!!!



Tror inte jag visat den här lampan, den är lite rostfärgad och bucklig, med andra ord helhärlig!!! Det är ny el dragen. Visst skulle det va snyggt med en sån där jättestor glödlampa?


Den här lilla lådan var det enda som blev klart, den är vitmålad och "shabbad" och de två små bilderna är från en Sagen-servett. Lådan ligger ute på Tradera.

Såg på vädret att det skulle bli soligt och fint väder i veckan men till fredag skulle det komma in ett regnväder :(  och vem är förvånad? Men det blir ju midsommar ändå, med god mat och dryck ;) så hoppas ni alla får en bra vecka och en
GLAD MIDSOMMAR!!!

Kram Maria

6 kommentarer:

Sofia sa...

Önskar dig också en härlig
midsommar!!!
Kraaam
Sofia

Marie maräng sa...

Det ser mysigt ut att sitta där och titta ut över vattnet :)

Jättefin lampa tror definitivt att det skulle passa med en STOR glödlampa.

Håller tummarna krampaktigt att det bli bra väder!

Ha de gott!
Kram Marie

Annes vita rum sa...

Mysigt du har det och fin utsikt....
Jo nog regnar det en del hos oss också,men solen skiner därimellan också, blir nog bra till midsommar:)
ha de gott/kram/Anne

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken härlig utsikt
kram Rosa

Anneli sa...

Där skulle man kunna sitta länge och mysa på din fina altan.

Visst är det så med loppisbesöken...........går det för länge emellan så riktigt längtar man.....

Vill önska dig en skön helg,
Kram Anneli

Marie maräng sa...

Tittar in för att önska dig en trevlig midsommar!

Kram Marie