.

.

torsdag 13 september 2012

Vitt förstås!!!


Ja, här har det sprejats i veckan, och jag kommer ihåg varje gång jag ska spreja varför jag inte gör det så ofta, målar hellre med pensel, jo för färgen fastnar ju överallt utom på det som det är meningen att det ska fastna på :( Träden, buskarna, gräset ja och på mej själv såklart!!! Men det går ju snabbt och det torkar fort och det är ju en fördel.


Här är lite av det som sprejades.

När färgen torkat blev det en omgång med sandpappret så det blir lite "shabby"

Rivjärn i olika modeller finns det ju en massa på alla loppisar, så då fick jag en ide att jag kan ju måla, slipa och skriva lite på dom, och jag blev ganska så nöjd med resultatet faktiskt ;)

Såna här kakfat har jag samlat på mej, och de blir ju helt klart snyggare med vit färg.




     Avslutar väl som vanligt med några loppisfynd.



En liten söt sockerskål i min favoritservis, här med en söt ros.


Ja, oj vad mycket färg, jag vet inte vad som har hänt ;)
Kanske för att det snart är höst.


Här har vi haft härliga dagar den här veckan, soligt och skönt. Idag var första dan som vi satt inne i köket och åt frukost, vi har suttit ute på altanen sen skolan började, men vi har fuskat lite med infravärmen en stund, men idag tyckte dottern att det var ju "svinkallt"!!!  Vi får hoppas hösten dröjer ett tag till.

Ha det gott!!!

Kram Maria

7 kommentarer:

Marie maräng sa...

Du har haft fullt upp ser ;)
Kul att att lite färg kan göra så mycke... och framförallt VITT. Love it!

Ha en fortsatt skön vecka.
Kram Marie

Marie maräng sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annes vita rum sa...

Håller med,varför inte spraya ist, jag har gjort det några gånger och blivit jättenöjd(förutom några rinningar) :)) men kakfatet så fint det blev,jag har ett likadant,ska nog göra detsamma:)
ha det fint..kram/Anne

Rosa i huset i vitt sa...

Så mycket fint ...har också ett sånt kakfat ..kanske ska spraya det ...blev ju jättesnyggt

Kram Rosa

Sofia sa...

Fint du fixat som vanligt! Gillar också de där rivjärnen.... kul ide´!
Känner mig faktiskt lite "dan efter" i dag.... blir väl så när spänningarna släpper.
Ha en fin helg, du med!
Kramis

katha´s kortmakeri sa...

Super fint med lite sprej och text därtill.
Imorse fick jag skrapa rutor så visst är hösten här.
Kram Katha

Anneli sa...

Tänk vad lite färg kan göra underverk.
Har försökt sprejmåla, men usch vad det rinner och blir fult!
Det behöver jag verkligen öva mer på.
Fräckt att måla och skriva på rivjärnen............

En fin helg,
Anneli