.

.

fredag 17 maj 2013

Ordningen återställd

Nu är ordningen återställd!!! Såret har läkt och jag har köpt mej en ny kamera. Tycker ju inte om ny teknik och när jag måste lära mej nåt nytt i den tekniska världen, så jag köpte mej en likadan kamera som jag hade innan men ett antal årsmodeller nyare :) men det är ju lite inställningar som ska göras, suck och pust. Så det kommer väl att bli lite hej svejs med bilderna nu i början.
Så nu har jag varit ute och fotat våra körsbärsträd, det är ganska många här runt omkring och det är ju helt fantastiskt vackert!!! Synd att det är under så kort tid. Vi var ju till stugan hela långhelgen och när vi kom hem hade det hänt massor i trädgården, så det gäller att hinna med att njuta nu.



I onsdags så städade vi vår altan, den ligger ju i norrläge så det var inte varmt vill jag påstå. Men solen kom fram på eftermiddan, och med hjälp av lite fuskvärme så satt vi faktiskt där och åt middag. Härligt!!! nu börjar man faktiskt känna att sommaren är på gång :)




Körsbärsblommorna är som bomullstussar



Det får bli ett kort inlägg denna gång. Nu måste jag ut i solen för i helgen ska det visst regna, men det har vi inte sett än, förhoppningsvis så blir det bara mulet.
Mår ovanligt bra denna vår, känner inte av pollenallergin alls lika mycket som förra året :) bara hoppas att det förblir så.

Ha det gott bland alla vårblommor!!!
&
Helgkramar till er alla!!!

Maria

8 kommentarer:

Unknown sa...

Ljuvliga körsbärsträdsblommor. SÅ vackert.

SÅ tråkigt och irriterande med kameran och tummen;( inge vidare men tur att det mesta löser sig så småningom.

Önskar dig en härlig helg¨
Kram
Annie

Melody and M.E sa...

Ser ut som du blivit kompis med nya kameran direkt, jättefina bilder! Här kliar det i både ögon och hals i kväll efter en utedag i Malmö! 26 grader varmt och massa pollen i luften och en massa, massa människor!
Eurovision har vänt upp och ner på hela staden och rena festyran!
Vi önskar er en riktigt skön pingsthelg!
Melody med familj

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka underbara bilder! Jag tror att du och nya kameran kommer bra överens=)

Önskar dig en fin pingsthelg!
Kram,
Regina

katha´s kortmakeri sa...

Ljuvliga bilder!
Tänk så vacker vårt land är.
Ha de gott!
Kram Katha

Rosa i huset i vitt sa...

Vilka fina bilder du tagit redan ,det kommer att bli suveränt när du blir van
kram Rosa

Marie maräng sa...

Så vackra blommande träd du bjuder på.. helt underbart!

Maj är den bästa månaden tycker jag synd bara att man inte hinner stanna upp och njuta ordentligt. Allt ska tydligen ske denna månad :O

Ha en fin start på veckan!
Kram Marie

Unknown sa...

Visst har vi det vackert nu. Det ser som du och kameran är vänner:).
Fina bilder ialla fall.
Kramen gun

Sofia sa...

Ja, körsbärsbommor är bara för härliga!!! synd bara att de blommar över så fort....
Kul att babbla i går... =)
Kram Sofia