.

.

fredag 24 maj 2013

Var är solen?

Ja det kan man undra, inte är den hos mej iallafall. Har faktiskt haft handskar på mej när jag cyklat. Nej nu vill vi ju ha lite sol och värme.
Jag börjar trivas med min nya kamera, har nog fått till alla inställningar tror jag. Så nu har det fotats grejer till Tradera. Det har varit lite paus där ett tag och det var ganska så skönt faktiskt. Packandet är ju inte det roligaste i det hela.
Fortsätter med lite bilder från vårt plockande för ett par helger sen, mycket rost, plåt och trälådor.

Och flaskor fanns det i mängder, men jag tog bara de här, och det kan man ju ångra nu, men det blir för mycket saker på en gång så hjärnan orkar inte.

En låda med pysselsaker.


Coola termosar, tyvärr så var glaset trasigt i en av dom, men de blir snygga som prydnad hos nån av oss.

Ett gammalt verktyg som vi tror de mätte vinklar med.

Mera plåt, vi har lite att rengöra i sommar :)

Det här lilla badkaret stod på den öppna spisen i vardagsrummet hos farmor och farfar, och där har den stått i hela mitt liv och det var där den stod nu också när vi var där och plockade. Tänk det skulle väl aldrig hända hos nån av oss bloggande inredningsnördar ;) som håller på och flyttar på alla saker jämt haha!!!

Måste ju visa lite loppisfynd i vanlig ordning, har helt snöat in på retrostilen ;)

En riktig bra-ha-sak att ha proppar i, för vi är ju fortfarande en del som har gamla proppskåp kvar.


Skåpsknoppar i äkta retroanda, och de flesta är oanvända med förpackningarna kvar.

Har hittat mej ett mätrör till, så nu är väl samlandet igång ;)

Ja det blev många bilder som vanligt :)
Snart är det dags för en promenad med syster E. Ingen sol i sikte så det blir att klä sej varmt för termometern visar på tio grader, burr!!! och snart är det juni!!!

Ha en bra helg!!!
Kram Maria 

6 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Solen är hos oss i Ystad, men inte värmen!
Kan du tänka dig att mannen var på loppis och handlade till mig i förrgår! Vem hade kunnat tro det!
Fynd vet jag ännu inte om det var, men glad blev jag!
Krukan finns på bloggen i dag!
Ett sådant där litet badkar fanns hos mormor och morfar och det finns nog hos föräldrarna också!
Hade glömt bort dem eller förträngt dem...
Önskar er en trevlig och skön helg!
Kram
Melodys matte

Sofia sa...

Ja, men det är väl typiskt Juni-väder va?
SÅ MÅNGA FINA FYND!!!! det var väl rena julafton för er... He he...
Kram Sofia

Rosa i huset i vitt sa...

Så många härliga fynd du har ,,,gillar plåtburkarna och flaskorna och ja allting
ha en fin helg
kram Rosa











Chokladvillan 1910 sa...

Vad mycket coola grejer ! Jag föll för de rostiga 1 liters burkarna ! Nä, vi har inte heller någon sol för tillfället. Det regnar & blåser ! :((
Må så gott !
Kram Anki

Unknown sa...

Ja man kan undra vart solen har tagit vägen!!
Trist väder här idag.
Vad mycket fint du visar upp.
Vet du i går på Shalom var det 50% på allt....
Vi försöker att få ihop en dag Lotta och jag så vi kan komma till dig.
Kram gun

Marie maräng sa...

Hoppas att solen hittar till dig denna vecka!

Många fina grejer som vanligt :)

Ha de så gott!
Kram Marie