.

.

fredag 25 januari 2013

Solsken äntligen!!!

Vilka härliga dagar vi har haft med blå himmel och solsken, härligt!!! Igår var det riktigt varmt i solen.
Annars så håller jag på och städar som vanligt. Har börjat med den årliga genomgången av alla grejerna i butiken, och det tar sin tid, det är ju rätt så mycket prylar ;) och samtidigt så byter jag plats på dom och då ser det ju ut som det skulle va nya saker. Äntligen har det ju varit ljust om dagarna så då gäller det att passa på att ta lite bilder.   


Nu har jag samlat mycket av det vita porslinet här i den bruna hyllan så de framträder bättre.

Vitt, vitt o vitt!!!

Ännu mera vitt ;)

Sybaronen har fått lite pärlor runt mössan, så det är nog en sybaronessa nu.


Men titta det har smugit sej in lite svart och grått här minsann ;)

Och även lite rosa!!!

De här drinkskedarna i nysilver köpte jag nog för två somrar sen på ett kvartersloppis av en dam som haft antikaffär, hon sålde en massa fina saker, och dom hittade jag nu längst in i en låda när jag städade. De är numrerade 1-12. Städfynden tar visst aldrig slut haha!!!

Som ni förstår så blir det inte så mycket pyssel och fix, men den här lilla kryddhyllan har blivit klar iallafall. Den finns ute på Tradera.

Vi har ju haft riktigt kalla dagar och nätter här så alla altanens fönster har fått så fina mönster.

Tänk vad naturen kan :)


Ska försöka få till lite tätare blogginlägg men det är visst alltid nåt annat som kommer emellan. Nu är det ju snart dags för fredagsmys ;) men här blir det inte tacos utan grillad fläskfilé, hasselbackspotatis och rödvinssås mmmm...... nu blev jag hungrig. Har en grilltokig sambo ;) och ja, vi har en gasolgrill annars så hade det nog varit lite för jobbigt antar jag :)

Hoppas vi får behålla det soliga vädret hela helgen!!!

Kram till er alla!!!
Maria

4 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Så mycket fint ...måste hitta ner till dig i sommar ..blev ju inget av i somras ..men i sommar får vi ta en tur till västervik
ha en trevlig helg
kram Rosa

Marie maräng sa...

Så många fina saker... måste jag säga! Så härligt det låter med sol och grillning.. man blir riktigt sugen ;)

Ha de gott!
Kram Marie

gun sa...

Hej på dig,
kul att du skrivit några rader.
Fina bilder du lagt ut här.
Måste komma förbi någon gång och kolla.
Kram gun

Melody and M.E sa...

Tänk att den fina såskanna nu finns i Ystad!
Roligt att få handla i din butik!
Tusen tack för den underbar middagen och trevligt sällskap på lördagskvällen!
Massa kramar till er alla från
Melody med familj