.

.

tisdag 9 oktober 2012

Lampor på rad

Hejsan!!!

Ja!!! jag är här igen, kors i taket ;) Idag har jag sytt några lampskärmar till fötterna som jag har målat. Ibland så är det långt till den där symaskinen, men idag inbjöd vädret verkligen till innepyssel. Det har blåst och regnat så det har verkligen varit höstväder.


Vitt, skirt och romantiskt

På den här skärmen blev det servett-decoupage och spetsen har jag limmat på.


Nåldynan målade jag nån gång i sommras, sen blev den stående bakom symaskinen i väntan på en "mormors nattmössa". Bredvid en dalahäst a´la shabby chic. 






Efter att jag varit och lämnat in några traderapaket så tog jag mej en liten loppissväng. Behövde några lampstommar till. På ett ställe hittade jag de här gamla mätglasen, fina.


Fina att ha som vaser med en blomma i varje.


I morron önskas det fint väder och inte regn och blåst, tänkte jag skulle spreja lite :)

Ha det gott!!!

Kram Maria

6 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Så fina lampskärmar du har sytt
Nåldynan var för söt

kram Rosa

Marie maräng sa...

Vad du grejar och fejar.. fina grejer blir det!

Önskar dig en fin kväll!
Kram Marie

Melody and M.E sa...

Dalahästen gillar matte skarpt!
Är den till salu?
Puss från Melody

Melody and M.E sa...

Dalahästens pris fixar jag nog med min månadspeng.
Blir bra present t matte!
Puss från Melody

Ewa`s Galleri sa...

Vilka fina skärmar du fixat till
Sådana mätglas använder jag på jobbet varje dad
ha en skön fredag

Sofia sa...

Kanon fint Maria!!!!
Kram och go´natt!
Sofia