.

.

torsdag 25 oktober 2012

Hejsan!!!

Ja här kommer ett livstecken från mej :) Det var på tiden. Har hållit på i källaren och äntligen kan jag säga att jag är klar, och det känns sååå skönt att ha fått bort kaoset. Var orolig att väggarna bakom hyllorna skulle vara fuktiga och att färgen skulle ha släppt, men det var torrt och färgen satt kvar, och då kändes det skönt. Ja ni kommer kanske ihåg hur det såg ut?


Vi ser golvet för första gången på sex-sju år.


Så kom jag på att nu får jag ju rum med ett stort bord här mitt på golvet så att jag kan måla lite större saker :) och vips så försvann ju golvet igen ;)

Här är lite som sprejats förra veckan, vi hade några helt vindstilla förmiddagar, så härligt!!! och så lite servettdecoupage förstås.

Här är ett metallhjärta som går att ha ett värmeljus i. Ett par dagar efter att jag hade sprejat så undrade grannen om det skulle hänga ett hjärta i trädet? och det skulle det ju förstås inte, det hade jag ju glömt att ta in :)


Avslutar med några loppisfynd.

En sliten, rostig och söt liten verktygslåda, lite enklare att placera än de stora.

Två små söta bakformar, de låg i en påse med blandade bakformar och pepparkaksmått och gamla tavelramar som ska vitmålas.
 

Nu ska vi åka till soptippen igen, det har blivit några vändor dit med "bröte" från källaren.

Ha en bra dag!!!

Kram Maria 

8 kommentarer:

Anneli sa...

Herrejösses vilken förändring!
Vad ni måste slitit..........
men det känns alltid skönt när man röjt upp i förråd och källare.

Vad söta dina små bakformar var, perfekta till ljus.

Ha det gott,
Kram Anneli

Melody and M.E sa...

Grattis till det jobbet! Snacka om före och efter bilder!
Du kanske vill komma och fixa vårt vindsförråd nu när
Du är i farten!
Kram fr Melodys matte

gun sa...

Oj vilken förändring:):). Till soptippen brukar det bli ett par vändor. Hoppas allt är bra med er.
Kram
gun

Marie maräng sa...

Men vad duktig du har varit!
Jag skulle också behöva rensa källaren men men... lusten kanske kommer ;)

Fina grejer som vanligt.
Kram Marie

Sofia sa...

Men åh, så fint det blev! Vilken ordnig!!! Du kan få komma hit och röja om du vill... =)
Gillar vertygslådan! Så cool..
Ja, det är min man som är gummigubben.... han jobbar ju med däck! Han har lagt bud på några av dina grejer va?
Kram kram
Sofia

Annes vita rum sa...

Snyggt jobbat,vilken förändring och vilken ordning:) önskar dig en fin helg... kramizar

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken skillnad ....så fint det blev
ha en trevlig helg
kram Rosa

katha´s kortmakeri sa...

Så fint det blev kan lova att hos mig ser det värre ut men kan du så kan jag :) kanske
Verktygslådan är läcker...
Ha en skön helg!
Kram Katha