.

.

torsdag 1 november 2012

Första November

Det verkar bli en grå och blåsig dag idag, tur vi hade en solig dag igår så man får lite solenergi. Det blir ju mörkt tidigare på kvällarna nu, eftersom vi ställde om tiden i helgen, så nu har väl även jag fattat att det är advent och jul snart. Så igår fick jag till lite adventspyssel.

Det blev några adventssiffror av kakmåtten som jag sprejade, ljusstaken målade jag förra året.

Här är det servettdecoupage i formarna och snören så det går att hänga dom i granen tex.

Det är svårt att fota nu när det är så mörkt hela tiden, vill ju helst inte använda blixt, så det får bli lite gryniga bilder ;)
   


                            Har hängt på låset på ett par loppisar, och helt klart så måste man göra det för att hitta nåt roligt. I tisdags var det massor av folk på ett ställe och de rev och slet i grejerna, får väl öva mej på att bli likadan ;)


Det blir mest retro grejer nu för tiden, det mesta av sakerna ligger ute på tradera. Här blixtrade det till i alla fall ;)

Kakburken var väl i nöttaste laget, men den är ju charmig på sitt sätt, kan väl erkänna att den blev ju inte mindre nött efter min rengöring ;) man kan ju undra vad det är i Cillit bang, det bara rann brunt smuts från burken.

De här besticken låg buntade och ihoptejpade så jag såg bara att det stod svenskt rostfritt och två kronor på knivbladet, sen visade det sej att det var nysilverskaft!!! och det var ju skaften jag föll för därunder all tejp :)

För bara ett par veckor sen såg det ut så här,

och nu är det inte ett endaste löv kvar.


Nu ska jag packa traderapaket, suck!!! det är den jobbigaste delen i det hela :)
Ha en bra blåsdag!!!

Kram Maria

9 kommentarer:

Anneli sa...

Det där med loppisar är så skoj..........men tycker inte om alla med vassa armbågar.
Tycker det har blivit mycket värre..........folk gör nästan vad som helst för att komma över en sak.
Sist jag var på loppis blev en grej nästan ryckt ur händerna på mig!

Samma här knappt några löv kvar efter Måndagens storm.
Trist och grått, mycket vackrare med höstlöv i fina färger.

Kram Anneli

Rosa i huset i vitt sa...

så fint det blev med vit färg på kakformarna ..där fick jag lite tips..tack tack

kram Rosa

Marie maräng sa...

Jag håller med dig det är svårt att fota nu när det är mörkt... jag vill inte heller ha blixt.

Vad fina formarna blev... kommer att göra sig fint i granen.

Kram Marie

lotta sa...

Jag gillar verkligen dina kakformar att hänga i granen. Jag blir sugen på att prova själv! Kram Lotta

gun sa...

Vad fint det blev med kakformarna. Ett bra tipps:). Även nere hos mig har löven trillat ner.
Håller med dig att det är jobbigt med vissa som har vassa armbågar.
Trevlig helg på er.
Kram gun

Sofia sa...

Jaha, finfina ideér här som vanligt! gillar verkligen dina adventsiffror.... så smart att göra det av kakformarna!
Kram på dig och ha en fin helg!
Sofia

katha´s kortmakeri sa...

Håller med föregående adventsiffrorna är verkligen något man blir sugen på. Måste kolla upp lite siffer stämplar.
Ha de gott!
Kram Katha

Sofia sa...

Hallå!
Det var som vanligt kul att träffas och babbla lite!!! Ja, för just babbla verkar vi vara bra på! =))))
Man och lillson är nöjda med sina bil-inköp, kan jag meddela!
Kram kram
ha en fin helg!
Sofia

Melody and M.E sa...

Trevlig helg önskar
vi Skåne!
Puss till er alla från Melody