.

.

tisdag 20 november 2012

Så var det redan tisdag igen, usch vad tiden går fort men än är det ju några dagar kvar till advent. Skönt, så man hinner pyssla lite till :)
Den här helgen blev det lite pysslat iallafall.



Hittade trätags på Netto som jag först målat vita och sen stämplat och en del fick sevettdecopague på sej.

Noel.....

Jul......

1, 2, 3, o 4 ........

På loppis finns det ju ofta massor av mormorsringar som ingen vill ha, men som upphängningsklämmor passar de ju bra och så kan man ju piffa till dom lite med tex glasprismor. Nertill på bilderna har jag limmat fast hyllremsebitar.


Jag och mina servetter...... men den här köpte jag för ett tag sen och nu fastnade den på en lampskärm ;)

Det ska ju vara mycket djur i inredningen nu, och det passar ju med bambisar till jul.

Fick tag på en jättestor konservburk på jobbet, så den var jag ju tvungen att måla och slipa lite på :)
Titta!!! solen kom fram här igår :) Fort fram med kameran innan den försvinner runt hörnet.
Här är lite pyssel som blev kvar sen förra året.
Hjärtanen och änglarna är gjorda i vit filt och pärlorna är fastsydda för hand, det tog sin lilla tid.
Tårtpapper, ståltråd och pepparkaksform.

Av tårtpapper kan man göra mycket!!


Det blir visst inga loppisfynd idag, jo förresten jag har ju köpt en takkrona, jag och mina projekt, men den kanske blir klar till nästa jul.........

Ska spreja den vit och klä ljusen med gamla notpapper hade jag tänkt, om det blir en blåsfri dag nångång ;)

Och den där gungstolen står i vardagsrummet med en dyna i från den gamla fotöljen, och varje gång det kommer nån så får man va snabb och tala om att den inte går att sitta i för det finns ju fortfarande ingen sits på den och inget ryggstöd heller för den delen, tror nog man kan slå sej rejält om man slänger sej ner i den, men, men nån dag blir väl den också klar.......

Ha en bra vecka!!!

Kram Maria

8 kommentarer:

Titti sa...

Så mkt fint du visar....Jättekul med all inspiration ..Önskar dig en fortsatt bra dag. Kram

Anneli sa...

Vad du pysslar ihop mycket fina saker!
Lampskärmen blev riktigt fin med bambi på...........
Ska bli kul och se vad du hittar på med ljuskronan.

Anneli

Melody and M.E sa...

Det ser ut som du håller på att få en julshopp!
Synd att det är så långt till dig och din affär!
Kram
från Melodys matte

Chokladvillan 1910 sa...

Haha det gäller att ha något att göra ;) Mycket fint du visar som man kan sätta tänderna i ;) Måste oxå göra lite tags, det är så dyrt att köpa & så finns det inga fina.
Kram Anki

Rosa i huset i vitt sa...

Så mycket fint du har gjort ...kronan blir suverän tror jag..
ha en bra dag
kram Rosa

Titti sa...

Vad roligt att du gillar det jag har gjort .. Ha en fortsatt fin dag. Kram

Marie maräng sa...

Vad du grejar... men fint blir det!

Ha de gott!
Kram Marie

lotta sa...

Tack för titten! Oj så pysslig du är! Att du hinner...bra jobbat och fint blir det också! Kram Lotta