.

.

lördag 14 april 2012

Äntligen solsken!!!

Hej o hopp vilket härligt väder vi vaknade till idag!!!! Tänk så mycket gladare man blir när man ser solen. Vi har suttit ute och fikat för första gången på länge. Sååå skönt!! Lite trädgårdsarbete blev det också. Grävde runt lite i mina pallkragar där jag har smultron och jordgubbar och gösslade lite. Så nu hoppas jag på stora bär till sommaren!!! Köpte nya blommor till krukorna, ja de andra dök under för snö o kyla hoppas de här klarar sej.



Det blev vita violer, de är ju ganska tåliga.

Söta rosa-vita tusenskönor blev det också.

På ljustaken, som från början var en lampfot, har jag satt en av kakformarna jag köpte för ett tag sen, passar perfeket för ett blockljus.

Ja, jag har faktiskt varit på loppisrunda idag, det var premiär för loppis på torget och det får man ju inte missa. Vilken otrolig tur de hade med vädret, kunde ju inte bli bättre. Hittade lite grejer såklart men de får ni se en annan dag.

Ha nu en riktigt skön lördagskväll!!!

Storkramen!!! Maria

3 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Fyndigt med ljusstaken .
Och fint med vita violer .
Här har inte solen hittat än riktigt.


Ha en bra helg
Kram Rosa

Annes vita rum sa...

Fint du gjort! Ja nu ska dom nog klara sig,inget mera oväder vill vi ha nu;)Ha en fin söndag/kram Anne

Sofia sa...

Hallå!
ja, nån Pensé strök väl med här också... har också en hel del vita, tycker de är så fina!
Ja, visst var soppterrinen jätte fin?
Köpte den och faten på Röda korset.... i bland har man tur!
Stor Kram, nu ska jag gå och fortsätta måla... håller på med ett gammalt pottskåp.
Sofia