.

.

söndag 22 april 2012

Hej på er!!!

Ja då var helgen över för den här gången, snabbt som vanligt. Får väl inte klaga på vädret det har ju inte regnat hela tiden :) I går var vi och vårstädade stugan, så nu hoppas vi på fint väder till Valborg så vi kan åka dit. Glömde såklart att ta med kameran men jag har några bilder sen förra året och det ser nästan lika dant ut i år.


Den är inte så stor, ett rum nere och två sovrum uppe.

Ena sidan av köket

och andra sidan

Tv-soffan

Var bara ute vid stugan över dagen, så idag har jag haft skåp o skafferi-rensning. Det blev mycket i soppåsen. Men det känns skönt när man är klar, lite fuengshui-känsla. Rensa, rensa :)

Har hunnit med lite pyssel o fix även denna vecka!

Den här trådförvaringen kanske ni kommer ihåg, så här blev den, och nu ska den bara upp på väggen i mitt syrum och det kan ta sin tid :)

En kaffefilterhållare som jag hittade på loppis för ett tag sen.

Jag har ju gjort så många krukor med decoupague som jag säljer, men ingen till mej själv men den här behåller jag, ska göra en till likadan. Ett bekant motiv :) 


Ja så kommer då veckans loppisfynd, det blev inte så många den här gången, men jag tror några ligger i tvätten.


Det blev plåt och rostfritt och glas även denna vecka.

Den här tyckte jag va kul, har inte sett en sån förut, måste nog prova den nån gång när jag bakar.Trodde först att det var ett "hemmabygge" men det är det nog inte. Kul grej iallafall.

Fyra i rad, de får lysa upp våran middag i kväll.


Nu får ni ha en skön söndagskväll och så hoppas vi att vecka går fort så vi får helg igen!!!

Kram Maria

3 kommentarer:

Annes vita rum sa...

så mysig liten stuga! Vad mer behöver man? ha en fin kväll/anne

Rosa i huset i vitt sa...

Så mysigt det ser ut .

Kram Rosa

Sofia sa...

Ser mysigt ut i stugan....
Ja, det motivet på krukan var bekant, fniss! Du såg ju mina hinkar i förra inlägget..... MEN, de bilderna är ju så fina... eller hur? Vi har säkert köpt dem på samma ställe....
Ha det gott och pyssla på!
Kram Sofia