.

.

lördag 7 april 2012

Påsken 2012

Det var väl knappt man trodde sin ögon när man tittade ut genom fönstret idag. Snö, blåsigt och minusgrader. Usch!!!! Jag vill ha sol och varmt nu när jag är ledig. Men, men det kommer väl.


Ja det dröjer nog ett tag tills det är skönt på denna altan.
Ingen risk att man längtar ut precis. Stackars alla små blommor.


Årets påskris

Dotterns påskägg, det gjorde jag förra året och nu är det fullt med gottigheter. Det är ett jätteägg så det får plats mycket, men en chipspåse fyller upp bra annars skulle det nog bli för mycket onyttigheter.

I badrumsfönstret har jag en tupp instängd i bur.

Ja det var det påskpyntet jag hann att fota innan batteriet tvärdog. Hoppas på bättre väder de dagar som är kvar av påsken. Och vet ni, jag har inte varit på ett endaste loppis den här veckan, fatta att det känns!!!! haha!!! så inga bilder på några loppisfynd idag.

Ha en fortsatt skön påsk!!!! Kram Maria

4 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan ,ja inte är det något skönt vårväder vi har ..kan bara hoppas att det blir bättre snart.

Kram Rosa

Sofia sa...

Ja du, det var en vit vintervärld som mötte ögonen när man kikade ut i morse. Frågade barnen om vi inte lika gärna kunde fira jul....
Nej nu vill vi ha sol och varmt igen!!! Känns verkligen som om våren kom av sig...
stor PÅSK-kram i alla fall!!!!
Sofia

Annes vita rum sa...

Ja det blev inget vidare påskväder vi fick! men det är snart över,kan bara bli bättre... så fint du gjort i badrumsfönstret! Ha en fin söndag/kram Anne

Chokladvillan 1910 sa...

Ja, fy bövelen vilket väder !!!! Tur att man har innejobb så det räcker hehe.
Tuppen i buren var döcool !
Ha en härlig vecka !
Kram Anki