.

.

lördag 5 maj 2012

Hejsan!!

Vilken härlig dag vi har haft idag, och vilken loppislördag det har varit här i stan idag!!!
Idag har jag varit på min första bakluckeloppis, ooohhhh det var skitkul och jag var när det öppnade också. Jag brukar vara lite segstartad på helgmornarna annars, tycker om att ta det lungt, läsa tidningen och spela lite på ipaden och sist men inte minst äta lite extra gott mmmmm. Så jag kom iväg i god tid och kammade hem de bästa fynden, i mina ögon alltså!!! Alla gillar ju inte "skrot" :) Efter den loppisen var min cykel så  fullastad så det blev till att åka hem och lasta av innan nästa loppis som var ett gårdsloppis där flera grannar hade gått samman, ooohhhh ännu mera fynd!!


Fick ihop sex stycken påsar med härliga fynd. Här står dom och väntar på att bli uppackade

Inte är det färgglatt precis :) men jag gillar ju den här färgskalan. Hittade bl a två isolatorer, det har jag aldrig hittat på nån loppis förut.

Träkatten kunde jag inte motstå, han ser så kaxig ut.

Den gamla stallyktan var ju inte nåt att tveka över precis och inte de två ljusstakarna i gjutjärn heller.

Här kommer då lite vita grejer, klockan tickar så högt så det är nog ingen risk att man somnar, men den var ju vit haha!!

Ja ni förstår ju att jag inte kunde låta bli att köpa den här vågen, helt underbart nött och charmig.

Bilden i bakgrunden fick jag på köpet på ett ställe, den kommer från Kiviks vinfestival.

Ja den här gick ju inte heller att låta bli, fick den för en struntsumma, den ska jag lägga ut på Tradera.



 Det tog inte många dagar så hade körsbärsblommorna slagit ut, det är så fint med de vita blomorna mot det blåa vattnet, men det var svårt att fånga det på bild, det är mycket finare i verkligheten.

 Gräset klippt för första gången i år och idag tror jag att alla grannar här runt omkring har klippt gräset för varje gång jag varit ute har jag hört en gräsklippare igång.
 Det här stora körsbärsträdet är guld värt stekheta sommardagar, det skuggar skönt.

 Min gräslök har skjutit i höjden riktigt ordentligt. Här har jag låtit den växa upp i en zinkbalja utan botten, den var sönderrostad och jag tyckte det var synd att slänga den.


Annars har veckan varit fylld med snor och åter snor, har gjort av med x-antal toarullar och allergimedicin men börjar känna en ljusning nu från min glaskula jag har runt huvudet.


Och som extra guldkant på helgen så hade det kommit ut två av mina favorittidningar, LYCKA!!!

 Önskar er alla en skön söndag med mycket sol!!!

Kram Maria

7 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Härliga fynd ! jag gillar stallyktan ;) Oj,då dags att köpa tidningar ser jag...hehe I like, då blir det myskväll med te & tidningar i kväll :D I går var det fasligt blåsigt men nu verkar det bli en kanondag !
Ha en härlig vecka !
Kram Anki

Rosa i huset i vitt sa...

Vilka härliga fynd du har hittat

Kram Rosa

Sofia sa...

Åh så många fina fynd!
Förstår att du inte kunde låta bli...
Kan se dig framför mig när du kämpar fram på en överlastad cykel....
Typiskt en sån grej som jag skulle kunna göra.
Kram på dig!
Sofia

SINTAS VÄRLD sa...

Åh wow vad du har fyndat! Vågen är helt underbar!! Kram Sinta

Jana sa...

Vacker inredning och stor blogg, jag önskar er en trevlig helg.
Jana

idémakeriet sa...

Snacka om att hitta saker, 6 kassor fylld med härliga saker.
Har allt redan fått sin plats?
Ha en trevlig helg.
Kram Gerda

Meta sa...

Skulle virkelig ønske det fantes slike kupp her i landet. Flotte ting du har funnet.
Det er så vakkert når kirsebærtrærne blomstrer.:)

Klem fra Meta